Bestellen en betalen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Gym Supplies?
Allereerst klikt u, na het selecteren van de gewenste artikelen, op de oranje balk met de tekst ‘voeg toe aan winkelwagen’. Rechts bovenin vindt u het winkelwagen icoontje. Door hierop te klikken kunt u uw bestelling afronden. Volg de stappen in het scherm om uw bestelling definitief te plaatsen bij Gym Supplies.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
U kunt uw bestelling nog annuleren of wijzigen zolang u nog niet betaald hebt. Zodra u definitief betaald hebt en uw bestelling is geplaats kunt u geen wijzigingen meer aanbrengen in uw bestelling.
Wat kan ik doen als mijn betaling is mislukt?
Weet u niet zeker of uw iDEAL betaling gelukt is controleer dan allereerst of het aankoopbedrag van uw bankrekening is afgeschreven.
- Ja? Controleer of u een bevestiging hebt gekregen van uw bestelling. Heeft u deze na een paar uur nog niet ontvangen neem dan contact met onze klantenservice.
- Nee? Wanneer er geen geld van uw rekening is afgeschreven dan is de betaling niet gelukt. Plaats uw bestelling opnieuw.
Verzending en bezorging
Met welke pakketdienst of transporteur wordt mijn bestelling bezorgd?
Pakketten versturen wij met DHL of met Transmission. Grote of zware bestellingen worden in veel gevallen aangeboden op een pallet. Palletzendingen worden bezorgd door Transmission.
Hoe kan ik zien wanneer mijn bestelling bij mij wordt thuisbezorgd?
Zodra wij uw bestelling hebben verstuurd krijgt u automatisch van onze bezorgpartner een e-mail met track en trace*. Hierop kunt u precies volgen wanneer uw bestelling bij u wordt thuisbezorgd. *In sommige gevallen komen deze e-mails automatisch in uw ongewenste post.
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Nadat uw bestelling bij ons is binnengekomen zullen wij deze zo snel mogelijk bij u thuis laten bezorgen met één van onze samenwerkende transport- of pakketdiensten. De levering vindt plaats tot aan de eerste drempel van uw woning of tot in de centrale hal van bijvoorbeeld het appartementencomplex waarin u woonachtig bent.
Ik ben niet thuis wanneer mijn bestelling wordt geleverd. Kan ik een nieuwe bezorgafspraak maken?
U kunt met de desbetreffende bezorgdienst een nieuwe bezorgafspraak maken. In de meeste gevallen kan dit eenvoudig aan de hand van de e-mail waarin u de track en trace hebt ontvangen.
Wat zijn de verzendkosten bij Gym Supplies?
Bij Gym Supplies zijn er verschillende tarieven voor verzending. Het tarief die van toepassing is op uw bestelling wordt weergeven in het besteloverzicht in de winkelwagen.
€ 3,95 - Brievenbus pakketjes
€ 9,95 - Pakket (tot 30 kg)
€ 49,95 - Normale pallet of pakket > 30 kg
€ 99,95 - Extra lange bundels of pallets (squatrekken)
Vanaf welk bestelbedrag is er gratis verzendkosten van toepassing?
Gratis verzending geldt bij bestelling met een aankoopbedrag vanaf € 250,-.
Ik heb mijn bestelling niet thuis ontvangen, wat nu?
Controleer allereerst in uw bestelbevestiging of uw het juiste afleveradres hebt ingevuld.
Bekijk via Transmission of DHL de track & trace link in uw bestelbevestiging de status van uw bezorging.
- Staat er dat uw bestelling is bezorgd? Kijk in uw brievenbus of u een kaart hebt ontvangen van de bezorger. Mogelijk is uw bestelling afgegeven bij buren of bezorgd op een door u aangegeven plaats rond uw huis.
- Staat er dat uw zending nog onderweg is? Heb dan nog even geduld. In de track en trace kunt u zien wanneer uw bestelling wordt bezorgd.
Mijn bestelling of pakket is beschadigd of incompleet bezorgd, wat kan ik doen?
Wanneer u bij ontvangst of het openmaken ziet dat uw niet compleet of beschadigd is neem dan contact op met onze klantenservice. Wij vragen u eventueel om foto’s van het pakket en de schade.
Kan ik een bestelling bij jullie plaatsen en laten bezorgen wanneer ik woonachtig ben in het buitenland?
In onze webshop is het alleen mogelijk een bestelling te plaatsen met een bezorgadres in Nederland.
Levertijd
Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?
Wanneer u het artikel van uw keuze aanklikt ziet u boven de knop ‘voeg toe aan winkelmand’ de actuele voorraad. Indien het artikel niet bij ons op voorraad is tonen we op deze plaats de verwachte levertijd.
Wat is de levertijd als ik een bestelling bij jullie plaats?
Als uw bestelling bij ons op voorraad is wordt deze binnen 1 – 3 werkdagen door ons verstuurd.
Retourneren en ruilen
Hoe kan ik mijn bestelling of een artikel retourneren?
Retourzending met artikelen met een gewicht tot 10 kg kunt u bij vrijwel alle pakketdiensten inleveren. De kosten hiervoor bedragen gemiddeld ongeveer € 7,-. De kosten voor het retourneren van een pakket met een gewicht tussen de 10 en 23 kg bedraagt circa € 13,-. Voor artikelen of bestellingen die zwaarder zijn dan 23 kg, of vanwege de grootte niet als pakket verstuurd kunnen worden, neemt u contact op met Gym Supplies. Wij plannen dan samen met u een afhaal afspraak in bij een van onze transportpartners. De retourkosten bedragen dan voor normale pallets of pakketten zwaarder dan 30 kg ca. € 49,95. Voor extra lange zendingen of buitenmaatse pallets (bijvoorbeeld bij squatrekken) zijn de retourkosten ca. € 99,95.
Voordat u uw bestelling of artikel(en) retour gaat sturen maakt u melding van uw retourzending door een e-mail te sturen naar info [a] gymsupplies.nl onder vermelding van uw bestelnummer. Alles over retourneren vindt u hier.
Kan ik een bestelling of product retourneren als zakelijke klant?
Het retourrecht is niet van toepassing voor zakelijke klanten en op zakelijk geplaatste bestellingen.
Wat zijn de voorwaarden bij het retourneren?
- U hebt het artikel of de bestelling minder dan 14 dagen geleden ontvangen.
- Het artikel is onbeschadigd (wanneer het retour gekomen artikel beschadigd is kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen).
- Gym Supplies is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van uw retourzending.
Wat zijn de kosten voor het retourneren?
- De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Hieronder vindt u een indicatie van de kosten voor het retoursturen van uw bestelling:
De kosten voor een pakketje tot 10 kg bedragen gemiddeld ongeveer € 7,-. De kosten voor het retourneren van een pakket met een gewicht tussen de 10 en 23 kg bedraagt circa € 13,-. Voor artikelen of bestellingen die zwaarder zijn dan 23 kg, of vanwege de grootte niet als pakket verstuurd kunnen worden, neemt u contact op met Gym Supplies. Wij plannen dan samen met u een afhaal afspraak in bij een van onze transportpartners. De retourkosten bedragen dan voor normale pallets of pakketten zwaarder dan 30 kg ca. € 49,95. Voor extra lange zendingen of buitenmaatse pallets (bijvoorbeeld squatrekken) zijn de retourkosten ca. € 99,95.
Klachten
Hoe kan ik een klacht indienen?
Heb je een klacht over een van onze producten of service, neem dan contact op met onze klantenservice. Je krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Garantie
Wat voor garantie zit er op mijn artikel?
Wanneer u een artikel koopt bij Gym Supplies dan krijgt u een wettelijke garantie.
Voorwaarden wettelijke garantie
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De wettelijke garantietermijn verschilt per artikel. Werkt je artikel niet goed en valt deze binnen de garantietermijn? Dan zoeken wij natuurlijk naar een oplossing. Bijvoorbeeld door het artikel te vervangen of geld terug te geven. Je krijgt geen geld terug wanneer artikelen door eigen schuld niet meer werken of zijn versleten.
De garantie geldt wanneer het gebrek te wijten is aan:
- onoplettendheid,
- opzettelijke beschadiging,
- nagelaten verzorging,
- aanpassing of reparatie(s) door derden.
Betaalmethodes
Met welke betaalmethodes kan ik bij Gym Supplies betalen?
Gym Supplies biedt verschillende mogelijkheden om uw bestelling te betalen.
- iDEAL
- Creditcard
- PayPal
- Klarna
- Bancontact
- Belfius